dijous, 10 de setembre del 2020

PUIG DELS TRES VENTS

El Puig dels Tres Vents també conegut com dels Tretzevents es troba a la comarca del Conflent i forma part del nucli de muntanyes del massís del Canigó, Prenent com a punt de partida la població de Prats de Molló la Preste, ens caldrà resseguir la carretera D-115a fins a l'indret proper a Sant Salvador on trobarem una pista que inicialment es troba en bon estat i que ens endinsarà en el vessant de la muntanya, aviat comença a guanyar alçada i el ferm esdevé molt irregular, arribem a una bifurcació on prendrem cap a l'esquerra i a partir d'aquí comença tot un seguit de revolts que ens acaben dexiant al Coll de la Regina després de guanyar un desnivell de quasi mil metres. Aquesta pista és aconsellable ferla amb un vehicle tot terreny. Un cop al coll trobem junt a la tanca pel bestiar un ample espai per aparcar, davant nostre podem observar part del recorregut que ens tocarà fer, concretament el Pic dels Set Homes i el Puig Roja, el Puig dels Tres Vents queda ocult darrere. Seguint les traces del GR comencem a caminar muntanya amunt fins arribar molt a prop de Pla Guillem lloc on deixem el GR i prenem direcció nord-est per iniciar la llarga carena que ens portarà al Pic dels Set Homes

Si mirem enrere mentre anem pujant, podrem observar l'extens Pla Guillem i  situat a la dreta d'aquest el refugi homònim. Seguim per l'ampli llom fins  al Puig Roja format per dos cims bessons, a partir d'aquí ens cal fer una bona sifonada per terreny abrupte fins a la Portella dels Tres Vents. Comencem de nou a remuntar, flanquejant inicialment el primer contrafort per la dreta per acabar carenejant fins a dalt del cim Del Puig dels Tres Vents on i trobem una antena de comunicacions per a casos d'emergència. Tot el recorregut que hem fet des del Coll de la Regina fins aquí ha estat un llarg i ampli llom de quasi nou quilòmetres que hem anat  resseguint per les  traces d'un bon sender senyalitzat amb fites.
La tornada aconsello fer-la pel mateix camí, nosaltres vàrem resseguir un track de wikiloc que ens permetia fer un recorregut circular, però a causa de tot un seguit de casuístiques i desencerts degut a la boira, accés de confiança en el traçat que estavem realitzant, etc. al baixar ens vàrem equivocar de vall i no va ser sinó després d'un gran sobreesforç que vam retrobar el bon camí. Tot això ho explico al vídeo.

VIDEO                         FOTOS                           TRACK                                 MAPA