dimecres, 6 de juliol del 2022

PUIG PERIC

Situats al Capcir i prenent com a base la població de les Angles fem l'ascensió del Puig Peric passant per la Cabana de la Balmeta. En el seu conjunt es tracta d'un recorregut bastant llarg on ens caldrà travessar una extensa conca alpina tant a l'anar com al tornar. De les Angles ens cal remuntar una frondosa vall, inicialment per pista i la resta per l'interior de bosc. Passem per l'Estany de la Balmeta i poc després per la Cabana de la Balmeta. Arribats en aquest punt, deixem el bosc i ens cal començar a travessar l'àmplia planúria alpina mitjançant uns senders que ens portaran fins a la base de la carena sud del Puig Peric. . Tot i que la visió d'aquesta carena sud d'entrada imposa un xic, la seva pujada és fàcil. En el decurs d'aquesta llarga carena  ens van sortint al pas algunes graonades rocoses que ens demanaran l'ajut de les mans, són petites grimpades on unes marques a la roca ens indican el millor traçat.

Donada la situació aïllada del Peric, del cim podem gaudir d'una panoràmica total de l'entorn i en particular de l'extensa conca del sector de Camporrels. Del cim baixarem per camí de fort pendent fins a la collada que uneix els dos Perics. El Petit Peric tot i semblar lluny, està bastant proper i arribem tot seguit. Un cop al cim del petit, i mirant enrere, el vessant  del Puig Peric se'ns presenta majestuós. D'aquí ens queda el camí de retorn, llarg però lliure d'obstacles.
Comencem a davallar per l'ampli vessant sud què conforma per aquest costat el Petit Peric, el camí perd alçada ràpidament, per pendent mantinguda i mitjançant nombroses giragonses. A partir d'ara ens queda novament la travessa de l'extens planell fins a la Cabana de la Balmeta, a mig camí passem per l'Estany de l'Ânec. De la cabana tan sols ens cal agafar de nou el mateix camí del matí fins a les Angles. Els extensos planells que de la cabana s'estenen fins als Perics i altres sectors adjacents, en cas de boira poden induir a la desorientació, tot i que hi ha tota una xarxa de senders el gps pot ser de gran utilitat si arriba el cas. Donada la llarga distància que teníem de casa fins a les Angles nosaltres vam decidir pernoctar a les Angles i concretament a la Gite Azimut on vàrem ser molt ben atesos.

VIDEO                      FOTOS                           TRACK                           MAPA