diumenge, 5 de novembre del 2023

AVENC BONIC

Després de portar ja unes setmanes sense visitar cap cova, hem decidit fer una sortida a un lloc proper que ens a serveixi de retrobament amb aquest món de la foscor que tant ens agrada. L'indret escollit és  l'Ordal, zona farcida d'avencs i que a més te un bon punt de retrobament al costat de l'àrea de servei situada quasi al mateix coll amb espaiós aparcament i recomanat bar-restaurant. Ens hem proposat en la sortida d'avui de fer tres avencs fàcils amb el propòsit principal de fer pràctiques (Avencs Bonic, Plomada i Esteles). El primer dels avencs que farem, serà l'Avenc Bonic, curt i de poc desnivell.  Per l'aproximació a l'avenc caldrà que des de la mateixa àrea de servei agafem la bona pista que porta a la pedrera pròxima, en aquesta pista i en dia laborable hi ha un constant pas de camions fets uns vuit-cents metres i en una corba tancada trobem un bon espai per deixar el vehicle. Junt en aquest punt prendrem una pista que ven aviat deixem per agafar un camí a l'esquerra, passem junt a les ruïnes d'un mas i continuem pel cami de forma rectilínea fins arribar a una cruïlla on normalment hi ha una fita. prenem el camí de l'esquerra que als pocs metres comença a baixar per fort pendent pedregós i seguidament arribem a la boca de la cavitat. L'avenc està suficientment equipat podent-se utilitzar també suports en naturals, els 20 metres de desnivell estan repartits entre petits ressalts i rampes entre ells. Un cop fet l'Avenc Bonic anem cap a l'Avenc de la Plomada que ens ve de camí del vehicle.

VIDEO                   FOTOS                      TRACK                      TOPO                      MAPA