dilluns, 27 de maig del 2024

PUIG ESTELA (per Pardines)

Aquest itinerari muntanyenc ens porta a fer un recorregut per gran part de la Serra Cavallera, passant pel seu cim més elevat, el Puig Estela. A través d'un extens territori cobert de prats alpins, paradís per les vaques, però també per als nostres sentits davant de tanta verdor infinita, anem guanyant altura fins a la Portella d'Ogassa, punt en què iniciem un llarg i fàcil recorregut carener que ens acabarà portant fins al Coll de Pal. El retorn l'efectuem pel vessant nord de la serra tot travessant una àmplia zona de suaus relleus que ens porten a passar per l'Estany del Tarter i la  Barraca de l'Orri Vell d'on a partir d'aquí ja  seguim quasi tot per pista. El punt de referència d'aquest itinerari és el poble de Pardines, no obstant una estreta pista formigonada ens permet segons èpoques continuar fins a l'Ermita de Santa Magdalena de Puigsac, estalviant-nos un bon troç de caminada. Comencem remuntant la pista fins que aquesta acaba sent un camí molt fressat, coincideix amb el de pujada al Taga i és molt freqüentat. En el nostre cas varem remuntar fins a situar-nos a sota del vessant del Taga, punt en el que vam anar flanquejant fins a la Portella d'Ogassa. El recorregut carener no presenta dificultats i està molt ben traçat, en cas de que hi hagués neu la cosa canviaria, donat que passem per algun punt amb fort pendent. La baixada del cim fins al Coll de Pal és més suau i ample, del coll el camí de retorn (senyals grogues) ens porta inicialment a fer un tram quasi horitzontal per a continuació anar baixant suaument, jugant amb les ondulacions del terreny. Arribem al costat de l'estany del Tarter i poc més endavant i ja per pista, a la Barraca de l'Orri Vell. Seguim una estona per pista, en alguns revolts ens permitim de fer alguna drecera. Arribem a una bifurcació de pistes on les senyals grogues ens fan deixar la pista principal i prendre un ramal secundari que en el nostre cas havent plogut el dia anterior estava fet un fangar. Superat aquest curt tram en mal estat arribem a la pista principal tancant finalment el cercle, som molt a prop de Santa Magdalena

VIDEO                      FOTOS                          TRACK                          MAPA