diumenge, 13 de desembre del 2020

CAP NORFEU

El Cap de Norfeu es troba situat dins del Parc Natural del Cap de Creus i per si mateix conforma una reserva integral amb una normativa de visita més exigent. L'itinerari que proposem fa un recorregut total d'aquesta llarga prominència rocosa que s'endinsa al mar quasi dos quilòmetres. Prenent com a punt de partida la Cala Montjoi anem resseguint el litoral mitjançant un camí de ronda que passa per la Cala de Calitjàs i Cala Pelosa i que ens acaba portant a l'inici de la pujada a la Torre de Norfeu a cent setanta metres d'alçada.

Un cop som a la Torre de Norfeu anem resseguint la carena fins arribar al seu extrem, on hi trobem el Mirador de Norfeu. La  tornada la farem pel  vessant nord per tal d'anar a trobar la Cova de l'Ermita. Com que inicialment el camí que preteníem fer estava tancat per ser un espai d'especial protecció de les aus, tornem a resseguir per dalt de la carena fins que trobem un altre camí alternatiu que ens permeti arribar fins a la cova. Aquest camí, tot i estar ben definit està immers dins de l'espessa vegetació. Unes construccions ens indiquen que hem arribat a la Cova de les Ermites i just aquí podem observar l'altre extrem del camí per on estava prohibit passar.
La modificació en el recorregut fa que no trobem el camí que ens tindria de portar amb forta baixada fins a la cala Canadell, així és que seguim pel camí planer que ens acaba portant al Coll del Canadell des d'on per un bon camí podem accedir a la cala.
Ara toca remuntar pel vessant que ens a separa de la Cala Jóncols, és un tram rost i amb camí poc definit on ens cal anar buscant les canviants traces per entre la densa vegetació que a poc a poc ens portaran a la part alta del turonet. Com que ja comença a ser tard decidim que no mereix la pena baixar a Jóncols, que podem observar per sota nostre i decidim improvisar un camí de tornada.
Per sobre de Cala Jóncols hem arribat a un ample camí que tot planejant (excepte la travessa d'una torrentera) ens porta de nou al Coll del Canadell on hi trobem el principi d'un camí (fita) que bastant planer i resseguint per una estona una línia elèctrica ens acaba deixant en una pista. Més endavant aquesta pista arriba a un altra pista molt ample (Camí del Coll de les Forques) que seguim a l'esquerra de pujada. Desprès d'una bona pujada observarem a l'esquerra una gran fita, és l'inici del camí que ens portarà de baixada fins al coll previ a la Torre Morisca. Un cop al coll mereix la pena pujar fins a dalt de la Torre Morisca per obtenir una bona panoràmica del litoral. De nou al coll un bon camí ens deixa de nou a l'origen, Cala Montjoi.
La Reserva Natural Integral del Cap Norfeu està sotmesa a uns periodes de visita per ser una important zona de nidificació i de protecció de les aus.

VIDEO                    FOTOS                      TRACK                      MAPA