SINGULARS

Dins de la nostra estada a l'Illa de Tenerife, un dia decidim fer el "guiri" i ens apuntem a una sortida en vaixell per tal de veure dofins. Del Puerto de los Gigantes el vaixell va mar endins per tal de situar-se al Canal de la Gomera, el lloc més adequat per l'albirament, a continuació anem a buscar els Acantilados de los Gigantes en el Barranc de Masca des d'on resseguim la costa fins al port.
EL MERDANÇOL EN EL PONT DEL CLIMENT
Berguedà, proximitats de Vilada. Imatges del riu Merdançol en el seu pas pel Pont del Climent. En el mes de gener, a les obagues, las rosades persistents van recobrint el paisatge amb un vestit de cristalls de glaç.
Matinal per la Serra de Marina on l'amic Joan Yuste ens proposa ensenyar-nos una font amagada dins la "boscúria" de camí també coneixem alguna mina d'aigua i podem comprovar com l'antic restaurant masia de ca l'Artillé es troba en un estat total d'abandó. Interessant recorregut per entre bonics boscos i altres contrades arribant. Hem estat 3h sortint i arribant del Parc de Montigalà
Som a principis de febrer i a la zona de la Vall de Betlem, proera al monestir de Sant Jeroni de la Murtra, alguns ametllers, únics testimonis d'antics conreus, han començat a florir generosament. Un espectacle visual i efímer del que cal que en gaudim.   Veure mes
Muntatge molt sintetitzat d'un dels clàssics recorreguts careners vist des de l'òptica del blanc i negre.   Veure mes
Interessant sortida per les parts orientals de la serralada, prenent com a origen i final el poliesportiu de Tiana.

Prenent com a origen de la sortida, l'aparcament del Centre Sanitari Assistencial de Can Ruti podem realitzar aquesta ruta circular que ens farà conèixer l'entorn de la Cartoixa de Montalegre i l'antic Seminari de La Conreria        Veure mes
La borrasca Filomena a deixat blanca mitja Espanya i bona part de Catalunya, principalment a la Terra Alta, Serra de Prades amb gruixos de fins a 70 cm. En el Delta de l'Ebre ha provocat que de nou és trenques la barra del Trabucador. Aquestes imatges són de la Platja de Badalona, quan el temporal ja comença a remetre 10/01/2021.
Es tracta del circuit que normalment utilitza el grup de marxa nòrdica per entrenar-se. Punt de sortida en el passeig marítim, junt l'estació Renfe, travessa el port esportiu i es perllonga fins al límit de Sant Adrià junt a les torres de la Fecsa. En total uns cinc quilòmetres anar i tornar.
Tarda d'hivern passejant per la platja, de Badalona fins al Turó de Montgat. Una manera de conservar la forma quan el confinament comarcal té un limitat abast geogràfic...

Passejada matinal per la Serralada de Marina visitant els seus tres poblats ibèrics, Turó d'en Boscà, Turó de les Maleses i Puig Castellà. Recorregut fàcil per entre boscos de pins que podem fer pausadament en unes cinc hores.

VIA VERDA DEL FERRO I DEL CARBÓ
Fàcil i plàcid recorregut per fer amb famíla a través del antic traçat miner que unia les mines d'Ogassa amb Ripoll. Un suau pendent permet arribar còmodament fins a Sant Joan de les Abadesses (bar a l'antiga estació). De Sant Joan fins a Ogassa el traçat és molt més exigent i ens demanarà un esforç mes gran, diguem que és un sector no tant familial.
CAMÍ DE RONDA LLAFRANC - PALAMÓS
Uns 12 km de sinuós litoral separen Llafranc de Palamós, un camí de ronda permet resseguir aquest interessant sector de la Costa Brava quasi en la seva totalitat, només s'allunya del mar per tal de superar els abruptes espadats de Cap Roig. No trobarem aigua pel camí.
JASSANS - BALADE A VÉLO
Passejada pels voltants de Jassans Riouttier a través del Chemin de Halage (camí de sirga) i els Hauts de Jassans. Vall de la Saône i límit del Beaujolais

CAMINANT PEL FIL
Amb l'orografia de les Bardenas Reales i l'ajut de l'amic Rafel disposat sempre, a enfilar-se on calgui, vaig imaginar i dissenyar aquesta compilació de recorreguts per les afilades arestes bardeneres com un teló de fons per reflexionar sobre alguns pensaments que ens han deixat personatges molt vinculats al món de les muntanyes.
RETROBAR-SE
Sota el pretexte d'aprofitar una seqüència de vídeo i després d'experimentar amb alguns filtres, neix aquest curt com una reflexió al sentit de fer camí en solitari, que ens permet lliure pensar sense interferències i retrobar-se amb un mateix.

Després de tants anys passant per Graus camí de les muntanyes,  decidim que ja és hora de fer una passejada pels seus carrers. Sorprèn el seu nucli antic, molt ven conservat i amb uns carrers que conflueixen a una bonica plaça major. Dominant la població la increïble Basílica de la Peña, lloc que es mereix una visita que podem complementar pujant a la Peña del Morral per un camí excavat a la roca. Molt a prop tenim la Vall d'Isábena farcida de testimonis del romànic.
Imatges fetes tot voltant les ribes de l'Embasament de Santa Fe del Montseny a la tardor i remuntant un curt tram de la Riera de Santa Fe (novembre 2019)
Després de fer la travessa pels tres mil de Sierra Nevada ens vam reservar un dia per conèixer la ciutat de Granada, poc temps per una població tan interessant. Un plaer passejar pels seus carrers, anar de tapes quan el cos ens ho demanava i conversar amb els cordials granadins. conseqüència, moltes ganes de tornar-hi, peró amb més temps
Tot caminant a través del GR-7 i aprofitant que tenim un dron a l'abast, passem l'estona amb aquest curiós vall d'ombres. Experiment coreogràfic a repetir...i millorar.
Senzill testimoni fotogràfic del que resta avui en dia de l'activitat d'extracció de sal que es realitzava en aquest poblet de la franja de ponent. Extensa retícula de bases on és recollia l'aigua d'una surgència salina i on a poc a poc el sol l'evaporava, fent ressorgir la sal i motivant una important activitat al municipi.
MUNTANYES D'IRATI (Crema controlada)
Som a principis de gener fent una travessa per l'entorn d'Irati, arribant a dalt del cim del Mendizar, observem un gran incendi al llarg de tota la carena fronterera que ens deixa esfereïts. Més tard sabríem que es tractava d'una crema controlada que fan els francesos en els seus prats alpins per afavorir el creixement de l'herba quant arribi la primavera
REFUGI MAUPAS (Terrassa bellevue)
Hem arribat al refugi, ara toca descansar i deixar que la tarda vagi passant, i mentre som a la terrassa la vall de Lys s'omple de boires
LE CAN CAN ALPIN
Aprofitant un descans en plena pujada. Coses que es fan quan la moral està força alta.
ESQUI A LA MOLINA (des-2016)
Després de 4 anys de no posar-me els esquis, pugem una colla a esquiar a La Molina aprofitant que en Rafel i família estan fent una setmaneta de neu. En Rafel amb grava amb la seva GoPro baixant per la pista del Torrent Negre
LLUNA PLENA (Perígeu del 14-nov-2016)
La lluna en la seva òrbita al voltant de la Terra, si ha apropat tant com no ho feia des de l'any 1948. Ara haurem d'esperar fins a l'any 2034, per tal de que es repeteixi aquesta proximitat. Els mitjans informatius han fet una difusió tant exhaustiva, que ha estat un fenomen públic de participació. Aquestes imatges són la meva humil aportació a l'esdeveniment.

MONTCAU AL CAPVESPRE
Principis d'agost i just abans d'iniciar les vacances decidim pujar el Montcau al capvespre. Seguim fent proves amb el dron i després de l'experiència de Montserrat, creiem que la diàfana carena rocosa que conforma el cim ens permetrà volar amb una certa seguretat.  A les deu de la nit comencem a baixar del cim, sorpresos de veure que no hem estat els únics que han pensat a pujar el Montcau a aquesta avançada hora del dia. De segur que ho repetirem.
PROVES DRON A MONTSERRAT
Després de las primeres proves de camp al Pic de Robiñera, decidim anar amb el dron a passar la tarda a Montserrat. Varem poder comprovar qué no és el lloc més adequat per fer pràctiques i l'experiència ens ho va confirmar, ja que vàrem estar a un pèl de la destrucció total de l'enginy.
TROBADA A TALAIXÀ
Els amics Lidia, Vicenç, Salva i Julio estan fent el GR-11 íntegrament, van començar al Cantàbric i estan a punt d'arribar a la Mediterrania, i és per això que ara que ja estan arribant al final, creiem qué és el moment d'anar-los a trobar. El punt escollit es Talaixà llogaret situat aigües amunt de la Riera de Sant Aniol i aquestes són unes breus imatges dels instants passats junts.
EVEREST
Abans de fer un viatge al nepal i buscant informació sobre l'Everest, vaig quedar meravellat de la gran quantitat d'informació gràfica i escrita que anava trobant a la xarxa, el resultat va ser aquest divertiment sobre l'Everest. Totes les fotografies són baixades d'Internet. Fet a l'any 2008
UNIVERS DONA
El Danubi Blau de Johann Strauss acompanyat d'un recull d'imatges d'alta resolució baixades íntegrament d'Internet. Fet a l'any 2008
ELS COLORS DELS SOMNIS
Humil muntatge fet amb antigues fotos digitals, Una manera de què és mantinguin vives. Fet a l'any 2005
MIRANT EL CEL
Recull de fotografies fetes entre els anys 2006 i 2010 a la Cerdanya. Cels tormentosos, capvespres, boires...
DEL NEGRE...AL COLOR
Una forma de contrastar el món del color i el blanc i negre i també una manera de mostrar aquelles fotografies qué normalment queden a l'oblit dins els arxius digitals. Fet a l'any 2004
EXAMEN DRON
Curt divertimento en plan de conya. En Rafel s'ha comprat un "dron" i els col.legues li exigeixen superar unes petites i fàcils proves d'aptitud.
RUNNING  Primavera a la Cerdanya
El plaer de còrrer per la muntanya en mig d'una explosió de colors. Presa de contacte amb el dron i primeres proves de filmació.
CAU LA NIT a Barcelona
Timelapse del capvespre de Barcelona, realitzat des del Puig Castellar. Imatges del capvespre i seqüència d'una hora i mitja resumida en 25 segons. De fons sona la veu de Billie Holidays
EL BOSC A LA PRIMAVERA
Arran de terra l'aigua de les torrenteres baixa impetuosa i les fonts brollen generosament, però si aixequem el cap, podem observar un infinit llençol de color verd que la llum del sol acoloreix dolçament. Imatges preses a l'obaga del Matagalls al mes de maig tot seguin l'itinerari circular   (vídeo excursió hivernal)   (Trak)
CAPVESPRE A LA CERDANYA
Timelapses fets a la Cerdanya aprofitant la llum dels capvespres. Es tracta d'una curta agrupació que espero poder anar millorant en el futur. La música és el famòs I'ill Bee Seeing You, cantada per Françoise Hardy i Iggy Pop
RODEJANT ELS PORTS (BTT-2006)
Xerta - La Sènia - Beseit - Xerta   Total: 140 km
Muntatge fotogràfic retrospectiu realitzat al gener del 2006 on al llarg de tres dies vàrem rodejar el Parc Natural de Els Ports. Una primera etapa planera on vam resseguir el canal Xerta-Calíg a través de camps d'Oliveres. Una segona etapa de muntanya total per travessar els Ports i un últim dia per retornar a l'origen a través de les vies verdes de la Terra Alta i Baix Ebre.
TURISME PER LA RIBAGORÇA
Estanys d'Estanya - Caserras del Castillo - Finestras
Aquestes raconades d'Aragó ens permetran de forma combinada conèixer indrets força diferenciats com les suaus geometries de les llacunes que contrasten amb les asserrades llastres rocoses a Finestras. Un altre aspecte interessant són els nuclis deshabitats, trist testimoni de la immigració recent de les nostres terres interiors.                     MAPA
ROCAVIVA
Un espai màgic situat a la Cerdanya, a les rodalies del poble de Mussa. Es tracta d'una àmplia zona boscosa on un artista-eremita va esculpí al llarg de 27 anys les roques que es troben disperses per la muntanya. Unes 600 talles i grafismes, que anirem trobant tot explorant la zona.
Més informació aquí  ROCAVIVA
JEAN BOUIN - EDICIO 91ª - ANY 2014
Una visió personal d'aquesta carrera de 10 km, oberta a tothom. Una festa de l'atletisme on podem gaudir del nostre esforç de superació

MATINAL EN MOTO
SANT JUST DESVERN - L'ARBOÇ - EL CASTELLET - SITGES - GARRAF
Passejada matinal amb moto, per passar una estona amb els amics

PIRINEU EN MOTO
VILANOVA DE MEIÀ - LLIMIANA - SERRA DEL MONTSEC - COLL D'ARES - BONANSA - ISÀBENA - ESPÉS - CASTEJÓN DE SOS - PORT DE SAHÚN - AÑISCLO - BUERBA - AINSA - ALQUEZAR
Turisme en moto a través de solitàries carreteres del Prepirineu i Pirineu. Itinerari a fer preferiblement a la tardor, on gaudirem de la llum i els colors que omplen el paisatge. A fer millor en tres dies. Finals d'etapa a Castejón de Sos i Alquezar.

SORIA EN MOTO
CALATAÑAZOR - CAÑON RIO LOBOS - EL BURGO DE OSMA - CARAZENA - GORMAZ - BERLANGA DE DUERO - ALMAZAN - NUMANCIA
El meu primer viatge amb moto, compartin màquina amb l'amic Toni. Meravellòs viatge iniciàtic, un recorregut a través de la història de Castella amb els seus castells i poblacions que conserven encara l'atmosfera del passat. A fer en quatre dies

MONT BLANC  (Primer intent any 1997)
Primera tentativa per fer el cim del Mont Blanc, amb un temps excel.lent sortim de Gouter i amb un molt bon ritme arrivem al refugi Valot encara de nit. Entrem al seu interior que està atepeït de gent i els meus companys al cap d'una estona comencen a tenir simptomes de mal de muntanya. Continuo sol camí del cim pero a l'alçada dels Rocher de la Tournette, donat el mal estat de la neu i que vaig, sol considero perillòs prosseguir, i em faig enrrera

REFUGI DE MAUPÀS
Itinerari esplendoròs, natura en estat sublim...son alguns dels termes en que podem definir aquest recorregut per l'alta muntanya. Era el mes de juny i a partir del Puerto Viello, quedaban encara forces rastres de neu. El mal temps no ens deixa fer el cim del Maupàs i decidim retornar pel Port de Benasque, un traçat semblant a l'anada, pero a una cota mes baixa.

BTT CICLISME DELS GRANS ESPAIS
Reportage (1991) sobre les experiències personals viscudes en l'inici de la bicicleta de muntanya a casa nostre. Un vehicle que ens va posar a l'abast uns territoris de l'interior del nostre pais fins a les hores desconeguts. Un fenòmen que en l'actualitat forma part d'una manera de viure la natura i l'esport.