dijous, 2 d’agost del 2018

PUIGPEDRÓS

Tot i que la muntanya estava una mica justa de neu decidim fer el comiat de temporada de raquetes venint al Puigpedrós. Del refugi sortim caminant i comencem a trobar neu de forma contínua a partir de la cota 2500m, alguns ni s'arriben a posar les raquetes. Tot i que el dia està bastant tapat des del cim tenim una bona visió de tot l'entorn. La baixada la fem pel serrat de les Perdius Blanques, resseguim el cingle que delimita amb la conca dels Estanys de Malniu fins arribar a una collada ja en zona boscosa on baixem per fort pendent fins al fons de la conca. Ens arribem fins l'estany de Malniu i a partir d'aquí decidim improvisar la baixada anant  fora de camí i pel mig de la vall i ens liem per entre boixeres i roquissars de manera que perdem força temps i ens acaba per enxampar la pluja arribant al refugi. Malgrat el dia grisòs, l'itinerari acaba essent força interessant i la baixada pel serrat ens mostra una àmplia perspectiva del conjunt de llacs de la zona. Aprofitem que estem al costat del Refugi de Malniu per menjar algo abans de marxar.