dimarts, 21 de juliol del 2020

PIC DE MEDACORBA

Són poc més de les 8:30 h que comencem a caminar avui hem vingut aquí a Andorra per fer el Pic de Medacorba un dels seus cims més alts i que segons s'observa al mapa marca divisòria entre els tres països. Per davant tenim un fort desnivell a superar, 1300 metres sense treva separen Arinsal del cim, tot el camí fins al Coll dels Estanys Forcats està senyalitzat com a GR i podríem dividirlo en diferents sectors. La primera part fins al refugi del Pla de l'Estany el  fem per pista i sender per dins del bosc fins abocar a la gran plana d'on podem observar el gran cercle herbat que ens caldrà superar per arribar als Estanys Forcats. Al final d'aquesta plana hi trobem el Refugi del Pla de l'Estany, a partir d'aquest punt el camí es comença a enlairar pel costat dret del circ per acaba fent una llarga travessia ascendent fins al costat esquerra del circ desde on acaba pujant fins als Estanys Forcats. Un cop arribem als estanys el camí els voreja pel seu marge dret hidrogràfic i linealment va remuntant la vall fins arribar a la collada.

Arribant al coll, la visió que tenim del pic és la d'un vessant de forta inclinació sense massa referències per definir una via de pujada, a la que ens hi posem però, comencem a trobar alguna traça de camí i bastantes fites que mica a mica ens fan anar superant petites graonades fins arribar al cim, és un vessant de pendent pronunciat on cal anar amb bon peu. La gran quantitat de fites, en ocasions més o menys visibles, van fer que jo a la pujada em desvies bastant a la dreta del cim la qual cosa va fer que anés a parar a la part alta de l'aresta oriental, després de superar algun pas vertiginós mig a cavall vaig arribar a la part superior horitzontal des d'on sense problemes s'arriba al cim. La baixada la vam fer seguint íntegrament el mateix camí de la pujada. Com anècdota dir que estem en temps de pandèmia i que tant a Andorra com per la carretera hi havia molt poc moviment de vehicles. A la muntanya també va ser curiós observar que la majoria de la poca gent que vàrem trobar, eren corredors, pantalons curts, samarreta i armilla d'hidratació, és a dir absència de motxilla i de roba d'abric. Baixant del cim ens vam creuar amb un grupet que estava fent travessia i van exclamar, "ostres !!! els primers excursionistes que ens trovem !!!"

VIDEO                  FOTOS                     TRAK                        MAPA                   PANORAMICA