diumenge, 5 de novembre del 2023

AVENC DE LA PLOMADA

El plantejament per avui consistia en fer una sortida de pràctiques consistent en baixar tres avencs, a poder ser que no estiguessin massa allunyats ni de casa ni l'un de l'altre. Som doncs al Coll de l'Ordal i fa una estona estàvem a l'Avenc Bonic, ara però, som a l'Avenc de la Plomada, un avenc un xic més complicat que el primer, es tracta d'una cavitat també de reduïdes dimensions que ens ve a mida pel nostre propòsit de retrobar-nos de nou amb el món de l'espeleo després d'un parell de mesos d'activitats a cel obert. Situats a l'àrea de servei del Coll de l'Ordal bon punt de retrobament amb espaiós aparcament i recomanat bar-restaurant,  caldrà que per a l'aproximació a l'avenc i des de la mateixa àrea de servei  agafem una bona pista que porta a la pedrera pròxima, en aquesta pista i en dia laborable hi ha un constant trànsit de camions. Fets uns vuit-cents metres i en una corba tancada trobem un bon espai per deixar el vehicle, de continuar endavant entrariem en el complex industrial de la pedrera. Junt en aquesta corba prendrem una pista que ven aviat deixem per agafar un camí a l'esquerra, passem junt a les ruïnes d'un mas i continuem pel camí de forma rectilínia, fets uns 300 m. caldrà que estem atents a una discreta desviació a l'esquerra que és la que  porta fins a l'avenc situat a una clariana a menys de 50 m. del camí principal.
Com deia l'avenc és de petites dimensions, si accedeix per un pou vertical d'uns nou metres de profunditat, inicialment sembla molt estret, però a meitat del seu recorregut es fa més ample, tot i el seu aspecte angoixant no ens comportarà problemes de progressió ni de baixada ni de pujada amb la gravetat en contra. Un cop davallat arribem a una espaiosa sala amb boniques concrecions, si explorem els reduïts espais annexos a aquesta, podrem observar nombroses concrecions en particular una saleta de sostre baix que ens obligarà a ajupir-nos per accedir-hi però què es mereix molt la pena i un cop a dins podrem gaudir de tot una gran varietat d'espeleotemes. El pou està perfectament equipat

VIDEO               FOTOS                  TRACK                TOPO                     MAPA