diumenge, 26 de gener del 2020

PIC DE MATAGALLS (des del Coll de Bordoriol)

Just ahir al matí la tempesta "Gloria" donava les seves últimes fuetades per arreu del territori i avui, tal com havien pronosticat, s'aixecat un dia clar i assoleiat. En el darrer moment vam decidir l'Albert i jo aprofitar que teníem la neu tant a prop de casa per venir aquí al Montseny a trepitjar neu. Ens dirigim cap a Coll Formic però a l'alçada del poble del Montseny ens trobem la carretera tallada, per la pista veïnal anem a buscar la carretera que de Sant Celoni puja a Santa Fe. Bona part de les vies rodades ja han estat arranjades o bé si treballa, un maquinista ens confirma que pel nostre destí no hi trobarem cap restricció. En arribar a l'obaga de Santa Fe, comenem a trobar neu als marges, fem camí fins al Coll de Bordoriol lloc d'inici molt apropiat per remuntar fins al Matagalls a través dels bonics boscos que recobreixen tota aquesta part obaga del massís.
Els primers quilòmetres els fem caminant per pista, però a la que deixem la carena més assoleiada per on discorre la pista i ens endinsem al vessant nord la neu es fa continua i ens posem les raquetes. Resulta un plaer fer camí inicialment per la pista que va guanyant altura suaument. Trobem un rètol que ens indica que cal deixar la pista i remuntar pel sender, que evidentment no es percebre per estar recobert de neu. Comencem a remuntar per pendent bastant pronunciat, la neu està dura i les ganivetes són força útils. Arribem al Coll Pregon punt de coincidència amb el camí que puja des de Sant Marçal i continuem pujant a través del bonic bosc, ara assoleiat, que ens portarà al Coll de l'Home Mort punt en el qual deixem el bosc i sortim a l'espai obert, ara només ens cal anar resseguint la carena fins a dalt del cim. Tot i que el dia no és dels més clars podem albirar perfectament els Pirineus i els seus punts propers més coneguts. La tornada la fem quasi pel mateix camí, amb una petita variant per pista per sota del Coll Pregon. Hem passat un dia de muntanya quasi en solitari, com en poques ocasions se'n pot gaudir pel Montseny després d'una intensa nevada, tot un luxe.